måndag 22 augusti 2016

Nordnet firar 20 år

Idag börjar veckan då det kommer vara gratis handel av dem 20 största börshandlade företagen i världen. De har just den här veckan eftersom dem firar 20 år förra veckan. Det är väldigt många amerikanska bolag men det är några andra som tex Nestle och China Mobile. Tyvärr är många av bolagen högt värderade.

Jag är lite sugen att handla mer Microsoft då jag har en del och jag är väldigt nöjd med dem. Jag tror att de kommer fortsätta visa en fin tillväxt och en ökande utdelning. Jag är även sugen att köpa Johnson & Johnson då jag saknar hälsovårdbolag i portföljen. Aktien är ganska bra värderat så vid ett köp så går jag bara in med lite, då det kan sjunka. Bolaget har en väldigt fin tillväxt och utdelning. Senaste fem åren så har utdelningen ökat med 7% varje år och jag tror på fortsatt ökad utdelning. Även Apple är intressant då de har blivit mer en utdelningsaktie eftersom dem har väldigt mycket pengar så dem kommer antagligen höga utdelningen kraftigt de kommande åren men problemet med Apple är att man vet inte om dem kommer komma fram med en ny dunderhit, men jag ska tittade närmare på bolagen under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar