onsdag 18 januari 2017

Sålt ett av mina innehav i USA

Igår så sålde jag mitt innehav i Unitedhealth group och nu har jag bara en liten del kvar av min portfölj kvar i USA. Jag har börjat sålt ut mina amerikanska aktier eftersom jag tror dollarn har toppat för den här gången. Som nu ser nedan så toppade den runt 9,5 kr, så högt har den inte varit på väldigt länge. Den har sjunkit ner till 8,9 kr för att inflationen har stigit i Sverige och det innebär att Riksbanken är närmare att höja räntan. En höjd ränta innebär en starkare svensk krona. Min tro är att dollarn kommer tappa lite till då jag tror Trump inte kommer genomföra allt han har sagt och även det gör så att dollarn blir billigare. Det är därför jag har sålt ut en del av min dollar exponering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar