onsdag 21 oktober 2015

Ändringar i portfölj



Idag gjorde jag lite ändringar i portföljen. Jag sålde ungefär halva mitt innehav i SHB eftersom rapporten som de släppte idag var dålig och jag tror att det kommer fortsätta gå dålig eftersom det är negativ styrränta, och eftersom det finns risk att kapitalkravet höjs så kommer kanske utdelning sänkas eller inte höjas inom par år.

Med pengarna som jag fick in för försäljningen så köpte jag lite Mycronic som släppte en väldigt bra rapport idag med hög vinst så jag tror på dem på långsikt och att de kommer ha en bonusutdelning nästa år för de har väldigt stor kassa. Jag behåller lite av pengarna av försäljningen i kassan. Jag sålde mina NCC A aktier och köpte B aktierna eftersom det är högre omsättning i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar