söndag 18 oktober 2015

Intressant vecka

Till veckan kommer det blir en intressant vecka med väldigt många rapporter. Det är många företag i min portfölj som släpper rapport under veckan. Nu på måndag så släpper bara små företag rapport(Note, Traction och Uniflex), inget företag av intresse.

Men på Tsdag så börjar dem stora företagen att släppa rapport, det börjar med Atlas Copco, Swedbank, Teliasonera och AssaAbloy. Alla företag förutom Assa är intressanta för mig. Även fast jag inte har några industribolag så kommer atlas bli intressant för att se hur konjunkturen är, om rapporten blir dålig så är antagligen konjunkturen på nedgång eftersom Skf släppte en dålig rapport, men om det blir en bra rapport så kommer det bli intressant att kolla lite närmare på aktien och kanske köpa lite. Om konjunkturen är så dålig som SKFs rapport och kanske Atlas så borde man vara lite orolig och kanske dra ner aktiedelen i sin portfölj och vara likvid till nästa ras.

Swedbanks rapport kommer vara en liten vägvisare hur dem andra bankernas rapporter kommer bli, eftersom jag har SHB i portföljen så kommer det bli intressant att se hur bankerna mår. I Telias rapport kommer jag titta hur de mår, om de har någon tillväxt eller om Muddys rapport under veckan är sann, att Telia har problem och att aktien borde sjunka väldigt mycket mer. På Onsdag så släpper SHB och Mycronic sina rapporter, jag ska undersöka under de närmaste dagarna vilka siffror det förväntas för båda bolagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar