lördag 31 oktober 2015

Veckan som har gått



Det börjar bli slutet av rapportperioden, nu är det inte så många företag kvar som ska släppa sin Q3 rapport, NCC har kvar att släppa sin rapport för Q3 och de släpper rapporter på fredag nästa veckan den 6 November. Under veckan så släppte Marine Harvest sin rapport som var bättre än vad jag trodde den skulle vara, jag har skrivit mer om den rapporten tidigare under veckan.

Under veckan så har NCC haft utdelning och dem gav 6 kr per aktie, samt Atlas har haft utdelning och de gav 3 kr per aktie som kommer in i nästa vecka. Nästa vecka så kommer jag få 3 utdelningar, I början av veckan så delar båda mina etf:ar ut och sen på fredag så kommer Marine Harvest dela ut 1,4 NOK per aktie.


Med Utdelningarna så ska jag köpa SAS pref som har 10% utdelning som är väldigt högt men den har ganska hög risk. Jag tror SAS kommer med fina rapoppter framöver eftersom oljepriset är väldigt lågt och det tjänar flygbolag på samt att Sverige skulle nog aldrig tillåta SAS i konkurs för att de har investerat mycket i det. Den delar ut kvartalsvis och nästa utdelning är den 4 Oktober, jag ska inte skynda min in i aktien bara för att få utdelning eftersom dem brukar sjunka ungefär lika mycket som dem delar ut. Just nu ligger den runt 500 kr och inlösen är lägst 525 och 2019 så kommer SAS höja utdelning på preffen men antagligen kommer dem lösa in den innan dem behöver höja utdelningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar